Alla inlägg under april 2008

Av Frida - 30 april 2008 13:26

Nu närmar sig sommaren med storm steg... I dag har vi studie dag i skolan så vi var lediga, så jag passade på att gå ut och fota lite. Jag började med att fota blommorna på körsbärs trädet och sedan fick jag se två söta nyckelpigor som jag bara var tvungen att fota, här kommer bilderna:


Här ser ni vackra körsbärs blommor...


Här ser ni en av de sööta nyckelpigorna som klättrade upp för en gren...


Här är ännu en bild på körsbärs blommorna...


Här är den minsta nyckelpigan som vilar på ett blad...


Och här är den andra Nyckelpigan igen, som klättrar ner från grenen...


Och slutligen kommer ännu en körsbärs blomma...


P.s Tycks om bilderna? Glöm inte att kommentera!

Av Frida - 28 april 2008 20:17

I dag var vi hemma hos mormor och morfar, för mamma och pappa skulle haga. Det var jätte fint väder så jag tog en promenad lagom tills vi skulle fika. Sedan kollade jag på när mamma red Tia, och precis innan vi skulle åka hem tog jag fram kameran och fotade denna söta blomman:



Av Frida - 27 april 2008 19:01

I dag var vi hemma hos Emma på Sopemaden och löshoppade i hennes padock. Det var bra att hästarna fick hoppa av sig lite då jag brutit handen. Det var första gången någonsin Tia och Corina löshoppade, men dom förstod på en gång vad det handlade om och flög över som ingenting. Det blev bara nånn ända vägring. Både Tia och Corina hade öronen framåt hela tiden och det såg ut som de hade jätte kul, speciellt när de belönades med lite häst godis. hi hi


Sorry att bilderna blev lite suddiga men jag hade fullt upp med att hålla ordning på hästarna!


Här ser ni Tia som lätt hoppa över ca 1 m. Det var väll lätt som en plätt.. Undra om Frida är stolt över mej nu. Tänker Tia


yhaoo! Detta var ju jätte kul, speciellt när man får lite Godis. mumms tänkte Corina och hoppade snabbt över inann hon tvär bromsade framför godis skålen.


Detta var ju riktigt kul tänker Tia och flyger över det sista hindrett...


I dag har jag även fixat en ny ljusare stil på bloggen, bättre eller sämre? Jag kan ju alltid ändra tillbaka om jag ångrar mej. Kommentera!

Av Frida - 26 april 2008 16:50

Snyft, här kommer en underbart filmklipp som ni bara måste titta på!

Av Frida - 24 april 2008 18:35

I dag efter jag gjort tyska läxan visste jag inte vad jag skulle hitta på... Mamma sa att jag kunde gå ut till baksidan och fota i trädgården. Men jag ville inte.. Jag fotade där i lördags och då hittade jag ändå ingett roligt så då fick jag fota pinnar!! ha ha kan det sjunka lägre? Men vad ska man annars hitta på när man ändå inte kan åka till stallet... Men efter mycket om och men så gick jag ut ändå och då fick jag se det där "ogräset" som jag inte visste var det var (se tidigare inlägg) det hade blitt en vacker blomma, inte kunde man väl tro det... Här ser ni blomman före och efter.. och jag lovar det är samma växt!


P.S Jag vet att det blivitt lite mycket blommor nu det sista på bloggen, men det hör ju våren till. Men som sakt på lördag ska jag fota på Göteborgs horse show! : )


Så här ser växten ut i dag.


Så här såg växten ut för ca 1 vecka sedan... En växt är för mej som livet, man gror, växer och sen en dag vissnar man. Sånt är livet..

Av Frida - 23 april 2008 18:15

På lördag ska jag, mamma och mormor till Göteborgs horse show. Villket jag tycker ska bli jätte kul. Då får jag chans att ta kort på alla kända hästar och ryttare, nu det sista har jag mäst fotat blommor, villket kan bli lite långtråkigt i längden. Förutom det, blir det såklart massa shoping. Det gäller att hålla i pengarna!! hi hi. Men även så klart tävlinarna, Agility, två stora hopptävlingar och finalen i Gp - ponnyn.

Av Frida - 21 april 2008 18:03

Inte för att klaga, det finns ju folk som har det värre. Men fy vad jobbigt det är att gå med ett gips och ca ett 10:e lagrikt bandage. Villken otur man kan ha att hamna snett. (för er som inte vet så ramlade jag av på en häst tävling). Det värsta av allt är att jag inte får rida på 3 hela veckor! Villket jag tycker är helt sjukt.


Och mitt i allt kommer en bild som inte alls passar in, men ändå. Det är en vitsippa med en insekt på som jag fotade idag.

Av Frida - 19 april 2008 17:21

I morgon så ska jag ut och fota massa vår blommor och sätta in på bloggen.. men i dag orkar jag inte, dels för att jag är trött, lat och har svårt att hålla i kameran med min gipsade hand. Det var ingen stukning... nej det var en spricka in i benet så igår blev det en resa till Uddevalla sjukhus.


Men i dag där i mot (20/4) så har jag vart ute och fotat massa vår blommor. Här kommer lite bilder:



Presentation

Omröstning

Tycker du att mina bilder är fina?
 Ja, underbara!
 Nej, dom ser inge vidare ut!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards